Emek Partisi (EMEP) Gaziantep Milletvekili Sevda Karaca, İzmir Adnan Menderes Havalimanı PAT Sahaları Onarımı ihalesiyle ilgili kamu zararı iddialarını Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne taşıdı…
Emek Partisi (EMEP) Gaziantep Milletvekili Sevda Karaca, İzmir Adnan Menderes Havalimanı PAT Sahaları Onarımı ihalesiyle ilgili kamu zararı iddialarını Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne taşıdı. Karaca, ihalenin kamuoyundan gizlenerek öngörülenden 1 milyar TL fazla bedelle verilmesini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na sordu.
“İhale Rekabete Kapalı Yapıldı”
Milletvekili Karaca, gazeteci Çiğdem Toker’in gündeme getirdiği haberi hatırlatarak, ihalenin 1 Ekim 2015 tarihinde kamuoyuna ilan edilmeden ve rekabete kapalı şekilde pazarlık usulüyle yapıldığını belirtti. Karaca, “2025 Ocak ayında Resmî Gazete’de yayımlanan DHMİ Yatırım Programı’nda 1,7 milyar TL olarak görünen proje tutarı, ihalede 2,7 milyar TL’ye çıkarılmıştır. Bu durum, yaklaşık 1 milyar TL’lik farkın kamu zararı oluşturabileceğini göstermektedir.” dedi.
“Rekabet Engellendi, Kamu Zararı Oluştu”
Karaca, ihalenin kapalı şekilde yapılmasıyla rekabetin engellendiğini, indirim oranlarının uygulanamadığını ve bu nedenle kamu zararının doğduğunu ifade etti. Ayrıca, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) bünyesindeki onay sürecinde bu farkın göz önünde bulundurulması gerektiğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu’na Sorular
Milletvekili Karaca, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na şu soruları yöneltti:
İhalenin açık ilan yerine pazarlık usulüyle yapılmasının gerekçesi nedir?
Proje tutarının yaklaşık 1 milyar TL artmasının nedeni nedir?
Uygulanan yöntem nedeniyle oluşabilecek kamu zararı miktarı nedir?
Kamu zararına sebep olan görevliler hakkında herhangi bir işlem başlatılacak mıdır?